Zorgverlening via de spoedpost kan kosten met zich meebrengen. Jaarlijks worden de prijzen voor medische hulpverlening landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA). Huisartsenzorg wordt vergoed door de zorgverzekeraar. U spreekt uw eigen risico daarbij niet aan. De meeste zorg vanuit het ziekenhuis wordt ook vergoed. U spreekt daarbij echter wel uw eigen risico aan. Bekijk hier de tarieven.
Om onnodig wachten te voorkomen en voor een optimale hulpverlening is het van belang dat u altijd eerst belt, en niet zonder afspraak naar de spoedpost komt. Houd de volgende gegevens bij de hand als u belt:
- Persoonsgegevens patiënt
- Legitimatie (Burger Service Nummer)
- Gegevens zorgverzekeraar
- Overzicht van eventuele medicatie
Klik hier voor meer informatie.
De Spoedpost verstrekt geen herhaalmedicatie. Alleen in zeer acute gevallen is een recept voor medicatie in een hoeveelheid die voldoende is tot het moment van het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts. Bepaalde medicijnen verstrekt de Spoedpost nooit. Lees meer
Nee, de Spoedpost is er alleen voor spoedeisende hulp in de avond-, nacht- en weekenduren en op officiële feestdagen.
Ja, triage-assistenten zijn speciaal opgeleid om snel te beoordelen hoe ernstig uw klacht is. U kunt vertrouwen op hun deskundigheid. De medische adviezen worden altijd gecontroleerd door de dienstdoende huisarts.
Als u Spoedpost Noord-Limburg belt, krijgt u een triage-assistent aan de telefoon. Deze assistent is speciaal opgeleid om snel de ernst van de klachten vast te stellen en te bepalen welke zorg u nodig heeft.
Juist bij spoedeisende klachten is het belangrijk dat u snel de juiste medische hulp krijgt. Dit kan het snelst telefonisch worden vastgesteld.
Maak hiervoor gebruik van de vragenlijst op onze website of de website www.thuisarts.nl.