Eerst bellen!

Om onnodig wachten te voorkomen en voor een optimale hulpverlening is het van belang dat u altijd eerst belt, en niet zonder afspraak naar de spoedpost komt. Houd de volgende gegevens bij de hand als u belt:

  • Persoonsgegevens pati├źnt
  • Legitimatie (Burger Service Nummer)
  • Gegevens zorgverzekeraar
  • Overzicht van eventuele medicatie

Wanneer u de spoedpost belt wordt u te woord gestaan door een triagist. Dit is een zorgverlener die speciaal is opgeleid om de urgentie van uw hulpvraag te bepalen. De triagist noteert uw gegevens en gaat verder in op uw hulpvraag. Afhankelijk van uw hulpvraag:

  • geeft zij u telefonisch zelfzorgadvies
  • regelt zij een visite aan huis
  • maakt zij een afspraak met een zorgprofessional op de spoedpost voor verder onderzoek

Een afspraak met de huisartsenpost kan, afhankelijk van uw hulpvraag en woonplaats, plaatsvinden op de spoedpost in Venlo, of op de huisartsenpost in Venray.

Wanneer u een afspraak heeft op de spoedpost, meldt u zich bij de balie. U wordt vervolgens geholpen op basis van urgentie, niet op volgorde van binnenkomst. Afhankelijk van uw hulpvraag wordt u geholpen door een zorgverlener van de huisartsenpost, de tandartsenpost of de geestelijke gezondheidszorg. Indien nodig wordt u doorverwezen naar de spoedeisende hulp. Indien u direct medicatie nodig heeft kunt u terecht bij de dienstapotheek.




Folders

Download de Nederlandstalige folder.
Klik HIER

Download the English folder.
Click HERE


Animatie Spoedpost
Bekijk hier een korte film over de werkwijze op de Spoedpost Noord-Limburg.


Naar de Spoedpost ja/nee?
Klik hier voor uitleg bij koortsklachten.
Klik hier voor uitleg bij verkoudheidsklachten.
Klik hier voor uitleg bij sportblessures.
Klik hier voor uitleg bij schaafwonden.